Diane Summers: 407-600-5714
Alyssa Duross: 407-405-7782

Servicios para Animales en el Condado de Orange Rompe el Récord Histórico de Adopciones

Orange County, Fla. – Orange County Animal Services (OCAS) is pleased to announce 922 adoptions in the month of July, the highest number of pet adoptions in the agency’s 48-year history. La adopción de 473 perros y 449 gatos, es la cifra récord lograda en un mes por el refugio. The record was especially rewarding since the shelter reached capacity in early July with more than 500 animals in their care at one time. The spike in population prompted officials to place an urgent call for adoptive homes to the community and rescue partners, which was clearly heard.

“Pumpkin,” a 15 lb. orange tabby cat adopted by her new family on July 31, was ultimately the adoption to break the all-time record.

"920 adoptions in one month is an incredible milestone to have achieved," said Orange County Mayor Teresa Jacobs. "This record-breaking number demonstrates how deeply our community cares - and the same goes for our Orange County Animal Services staff. In partnership with citizens and local families, as well as our dedicated volunteers and awesome rescue partners, we continue to surpass expectations in finding 'forever homes' for our four-pawed friends."

In addition to the July record number of adoptions, OCAS celebrated additional milestones:

• 10,316 guests visited with animals at the shelter.
  • 930 pet spay and neuter surgeries were performed by clinic staff.
  • 170 pets were taken in by rescue partners.

Orange County Animal Services also credits the Pet Alliance of Greater Orlando, United Paws Rescue and CARE Feline TNR with helping to find placement for dozens of cats and orphaned kittens requiring special care.

"We can't do this alone," acknowledged Dil Luther, manager of Orange County Animal Services. "We have an incredible team of staff and volunteers who love animals, and we're within a tremendous community that does as well."

While celebrating this victory, shelter staff are aiming for another successful month. Orange County Animal Services is currently offering the "Pawgust" promotion which reduces dog adoption fees to $15 and cat adoption fees to $10. Adoption includes spay or neuter surgery, initial vaccinations and microchip implantation for identification purposes.

Although adoption remains a top priority, shelter staff plan to do more work later this year to help encourage greater spay and neuter services within the community to control pet overpopulation.

Acerca de Servicios para Animales en el Condado de Orange

Servicios para Animales en el Condado de Orange es el centro de adopción y rescate de mascotas más grande de la Florida Central. El año pasado, los Servicios para Animales recibieron casi 20,000 animales en sus refugios. Durante más de 40 años, la misión de la agencia ha sido proteger a los ciudadanos y animales del Condado de Orange. Su propósito es dar a las mascotas abandonadas y descuidadas una segunda oportunidad para que puedan tener una vida larga y saludable en un hogar seguro y lleno de amor.

La División de Servicios para Animales en el Condado de Orange está ubicada en 2769 Conroy Road en Orlando cerca de Mall at Millenia. The facility is open for adoptions Monday through Saturday from 10 a.m. to 6 p.m. and Sunday from 1 p.m. to 5 p.m. For more information, please call (407) 254-9150 or visit www.ocnetpets.com.

###

Adopte una Estación de Bomberos Affordable Housing (Viviendas Asequibles) Animales y Mascotas Camping World Stadium Oficina de Comercio Internacional de la Florida Central Coast-to-Coast Trail Centro de Convenciones Comisionados del Condado Noticias del Condado Comisión contra el Abuso Infantil y la Violencia Doméstica Dr. Phillips Center Desarrollo Económico Cumbre Económica Educación Empleo/Voluntariado Medio Ambiente Festival de Cine de la Florida Cumbre de Simulación de la Florida Heroína Colecta "Héroes en Estas Fiestas" Personas Sin Hogar Huracán Irma Huracán María INVERTIR - Viviendas INVERTIR - Parques y Recreación INVERTIR - Seguridad Pública INVERTIR - Transporte INVERTIR en Nuestro Eterno Hogar Jazz en el Parque Iniciativa "Leamos" Alcaldesa Jacobs MS&T Centro Empresarial Nacional Conferencia Comunitaria del Vecindario Pro Bowl de la NFL One Orlando Collection Servicios para Animales en el Condado de Orange Arte y Cultura del Condado de Orange La Experiencia del Condado de Orange Cuerpo de Bomberos del Condado de Orange Departamento de Servicios de Salud del CO Parques y Recreación del Condado de Orange Escuelas Públicas del Condado de Orange Servicios Públicos del Condado de Orange Orlando City Soccer Club Orlando United Day Seguridad para Peatones Permiso Participación Pública Pulse Reciclaje Fútbol (Soccer) Embajadores de Medios Sociales SunRail Sostenibilidad TechMatch Impuesto al Desarrollo Turístico Transportación Universidad de la Florida Central Asuntos de Veteranos Iniciativa Walk-Ride-Thrive Conferencia de Liderazgo para Jóvenes Comisión para la Salud Mental de los Jóvenes Zika